In 2017 heb ik de leergang Social Media Expert gevolgd bij de Competence Factory in Amsterdam.

Ik heb mijn kennis en ervaring binnen de communicatie en marketing daarmee kunnen uitbreiden.

Online bouwde ik wel al websites en had ik hiervoor ook een opleiding gevolgd. Ik werkte met Joomla, WordPress en kende de basis van HTML en CSS.

Facebook

Juist door te leren wat je met Facebook allemaal kan en te weten dat op elke website wel een pixel staat, plaats ik hier zelf weinig op. Het is een mooi medium om heel specifiek je doelgroep te bereiken en meer gegevens te leren over je eigen website. Ik gebruik dit vooral om in contact te komen met specifieke groepen mensen die ik vroeger op LinkedIn zocht.

Pinterest

Pinterest is als creatieveling onmisbaar en dat scheelt mij veel tijdschriften kopen en in huis bewaren. Een digitaal moodboard om ideeën op te doen en te bewaren.

Instagram

Omdat ik beeldgericht ben, spreekt Instagram mij aan. Twitter heb ik bijvoorbeeld weinig mee gehad. Met beelden kan je zoveel meer emotie overbrengen en een verhaal vertellen. Ook de koppeling met Facebook maakt het erg bruikbaar voor adverteren.

Hulpprogramma’s social media

Om social media te plannen en content voor te maken heb ik gewerkt met Hootsuite, Canva en Piktochart maar ook Asana voor een planning vond ik erg handig.